Gratulerer med dagen!
Sitatet er hentet fra sangen “Norge i rødt, hvitt og blått”, skrevet i 1941, for å gi nordmenn håp om ei bedre tid.
I dag feirer vi 17. mai, – vår grunnlov og vår selvstendighet som fritt land. Det skal vi gjøre med stor glede og stor takknemlighet! Vi feirer mot et alvorlig “bakteppe”. Derfor blir markeringen og feiringen av grunnlovsdagen viktig, også som en påminnelse om at vi må ta vare på det som er grunnleggende for frihet og selvstendighet; demokratiet vårt. Vi opplever at demokratiet er under press mange steder i verden. Hos oss står demokratiet heldigvis sterkt, men det er ikke gitt at det vil være slik også i fremtiden. Demokratiet må vi vedlikeholde hver dag, og så får dagen i dag være en ekstra påminnelse og inspirasjon til nettopp det!
Redaksjonen hos Grønt fagsenter ønsker alle en riktig god 17. mai! Gratulerer så mye med dagen!


















